Forskjell mellom en bruks atv og en sports atv

Ved første øyekast er det lett å fortelle Utility og Sport ATV fra hverandre, og mange mennesker vil eliminere en klasse av disse firemannsrom utelukkende på utseende. Men annet enn størrelse, er det noen viktige forskjeller mellom Utility og Sport quads som du kanskje ønsker å ta hensyn til hvis du er ute etter en ny ATV, eller neste gang du går ridning.

Hvis du er ute etter å gjøre noe arbeid, eller ta en quad dypt inn i ukjent villmark, en Utility ATV med en vinsj er sannsynligvis det beste valget for deg. Selv Utilities er kanskje ikke så ekstrem som en sport quad på flat mark, kan Utility quads krype over eller gjennom terreng og gjørme som ville svelge en Sport quad live. Selv om den ekstra størrelse, vekt og dreiemoment ved lave turtall, for ikke å nevne den ekstra firehjulstrekk, gi nytte firemannsrom en stor fordel i risikabelt terreng, det er mange andre funksjoner som lar en Utility komme gjennom virkelig grov ting. Mange Utilities har en differensialsperre å klatre ut av dype gjørmehull og andre situasjoner der trekkraft er et problem. Den differensielle vil enten gjøre alle hjulene slår seg med samme hastighet eller skift dreiemoment til hjulene som ikke er slipping. De fleste Utility firemannsrom har også uavhengig fjæring på alle fire hjul, slik at det å holde kontakten med bakken og holde deg full kontroll uansett hvor du er. I de fleste verktøy, suspensjonen innstilt for å gi en myk og forutsigbar ride som isolerer ryttere fra humper i løypa. Disse funksjonene trekke mange mennesker til Utility quads, spesielt hvis de har planer om å bruke den til jakt eller arbeid rundt gården. Men mange mennesker overse Sport quads, selv om de kan være mer egnet for deres kjørestil.

Hvis du vil ha den kraft og ytelse å bare trekke bort fra vennene dine på stien, eller skjære et hjørne som du aldri trodde var mulig, bør du prøve en sport quad. Sport firemannsrom er utviklet for rask akselerasjon og bursts av hastighet. Sport firemannsrom er designet for å kjøres hardt for optimal ytelse, og kan stå opp til timer med high-speed riding. Gearingen er aggressive og suspensjonen er stiv for å grave i hjørner, som er en av de klagene som mange folk har om Sport firemannsrom. Du kan imidlertid justere spenningen og rekkevidden av suspensjon for å gi deg en stivere eller mykere ride, men hvis du bløt turen vil du nødvendigvis få mer kropp mager og mindre ytelse. En faktor ikke å bli oversett er lette å komme et Sport ATV luftbårne og landing det grasiøst. Noen mennesker kan lande hopp som setter dem over 100 fot i luften eller gjøre en backflip med små og manøvrer Sport ATV. Selv om du kanskje ikke føler deg opp til å vippe en ATV under noen omstendigheter, treffer hopp er mye moro når du får komfortabel.

Utility quads ble opprinnelig laget for å bli jobbet, men de siste årene har sett Utilities får mye mer sporty og mer egnet til rekreasjons ridning. Sport firemannsrom er også å få mer brukervennlig, noe som gir dem mer appell. Selv om hver kategori av ATV har sine fordeler og ulemper, i 2006 Yamaha gjort en svært vellykket forsøk på å bygge bro over gapet mellom Sport og Utility ATV med sine 450 Wolverine, som kombinerer de beste egenskapene fra begge klasser av ATV. Det er en lett ATV med sport-aktig håndtering, men det har firehjulstrekk og er balansert for høy hastighet ytelse, men har komfort og low-end makt for ulendt terreng.

I hovedsak Utility og Sport firemannsrom har ulike vinkler på hvordan du har det gøy off-road. Sport sykler er designet for all-out hastighet og håndtering, mens utilities virke som en Cadillac i sammenligning-de er større, tyngre, tregere, men mye mer behagelig å kjøre. Den type ATV som er best for deg, avhenger av din kjørestil, og hvor langt du ønsker å presse deg quad og hva slags hindringer du vil bruke for å teste grensene for din quad. Men med populariteten til Yahama Wolverine, kan du forvente å se flere crossover ATV i løpet av de neste par årene.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

prinsessedraum

prinsessedraum

28, Agdenes

bood i norge noen år . er 27 .drømmer om å bli prinseese i i en film jeg skal lage vist jeg vinner viking lotto . her er min nb.gravatar.com/karajessy

Kategorier

Arkiv

hits