Hvordan erobre sølepyttenbmed din atv

Selv om enkelte typer ATV er oppsett for presser gjennom dyp gjørme, teknikken for å få til den andre siden er den samme. Når krysset hindringer som gjørme, er den største risikoen å bli sittende fast, som betyr å komme til en stopp. På grunn av dette, er hastigheten din venn, selv om du kan treffe et gjørme hull for fort. Men treffer gjørma med hastigheten vil vanligvis gi deg momentum til å skyve over gjørme hullet og ut på andre siden, selv om dekkene ikke vil gripe mye. I noen tilfeller kan det være lurt å holde minst ett dekk på fast terreng, hvis det er mulig, slik at din quad har noe den kan gripe. Du kan gjøre dette ved skrevhjulsporene og bor på den høye bakken, eller ved å la ett dekk ut av gjørma. Men hvis gjørme hullet er for dypt, kan du tipset din ATV over i gjørma.

Noen sier at du bør stå på pinnene når du taster inn en slamtank, slik at du er mer klar til å svare på det ujevne terrenget. Men husk at du kan møte mye motstand når du treffer mud, noe du kommer til en nær-stop veldig brått. Hvis du står når dette skjer, kan du gå for et dykk i gjørma. Selv om du står opp kan fungere for noen mennesker, må du være komfortabel og balansert nok til å være forberedt på å usett steiner og røtter i gjørme, samt muligheten for et stup, eller plutselig fanger strekk med full gass.

En feil som mange nye ryttere gjøre er å gi sin ATV for mye gass når de begynner å miste veigrep. Når gjørme begynner å fly, er mer gass ikke alltid løsningen, siden flygende gjørme betyr at dekkene ikke er gripende noe solid. Noen ganger et dekk som spinner litt tregere vil ta tak i noe som det ville bare slipe mot med mer gass. Dette gjelder spesielt hvis du kommer til en fullstendig stopp i gjørma. Når du får din quad flytte igjen, lett gjør det, siden for mye gass betyr ingenting, men stropping gjørme. Men for å komme seg ut av de fleste flekker etter han kom til en stopp, er litt hjulspinn nødvendig, men mer hjulhastighet vanligvis ikke betyr mer trekkraft.

Når du kommer inn i gjørme, husk at dekkene med mest vekt over dem vil være mest sannsynlig å få trekkraft. Så hvis quad er to wheel drive, vil du ønsker å beholde noen av vekten over ryggen aksel, som vil drive disse bakhjulene gjennom glatt gjørme på overflaten og ned til noe det kan ta. Skiftende vekten din side til side kan også hjelpe en av dine dekk få grep det er behov for å trekke deg ut av gjørma.

Firehjulstrekk gjør kort prosess med mye gjørme som gir to wheel drive firemannsrom en masse problemer, men firehjulstrekk er på ingen måte en slutt-alle løsning for dyp gjørme. Noen mud pits kan være helt for dypt for en aksje oppsett, og en snorkel kit og eksos forlengelse kan være nødvendig bare for å sikre at motoren ikke suge i en haug med gjørme og skitt. For gjørme denne ekstreme, er firehjulstrekk en nødvendighet, og et sett av ettermarkedet dekk med en mer aggressiv mønsteret vil også hjelpe trekke deg ut av gjørma.

Uansett hva slags ATV du tar gjennom gjørma, husk at du kan bare ha en sjanse til å komme seg gjennom uten å få et slep. Jo mer du vet om den spesielle gjørme hull, jo bedre, men en erfaren rytter kan fortelle mye om en mud pit av sitt utseende og hvor myk resten av løypa er. Men et hull du kan komme gjennom en dag kan svelge din quad etter en god regn eller kan endres drastisk etter at andre mennesker har ridd gjennom. Nøkkelen til å erobre gjørme er å holde kjølig og har flere måter å få dekkene til å gripe i stedet for slip.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

prinsessedraum

prinsessedraum

28, Agdenes

bood i norge noen år . er 27 .drømmer om å bli prinseese i i en film jeg skal lage vist jeg vinner viking lotto . her er min nb.gravatar.com/karajessy

Kategorier

Arkiv

hits