Historien om atv

ATV (All Terrain Vehicles) vi vet i dag hadde svrt spede begynnelse i de fjellrike oppdrettsregionene i Japan. Gjrmete fjellveier ble vanskelig for bndene reise i lpet av vren tiner og var nesten umulig kjre over med konvensjonelle biler eller store maskiner. Japanerne, alltid en kultur for endre og tinker med noe fr de kan forbedre det, skapte tre hjul ATV. Denne bilen gjorde underverker for hjelpe lokale bnder. ATVs var billigere enn de strre grden kjrety, og det viste seg vre en utmerket liten arbeidshest.

Japanerne stoppet ikke der, skjnt. ATV produsenter tok det et skritt videre og inns at de kunne markedsfre disse ATV til amerikanerne. Amerika hadde ingenting som ATV og den frste ATV kom p vre bredder i begynnelsen av 1970-tallet. Honda var forlperen til ATV, og hadde en track record med motorsykkel salg i Amerika, etter ha introdusert Honda Cub til millioner av amerikanere bare et tir fr. Den vellykkede markedsfring slagord "Du mter de hyggeligste menneskene p en Honda" kom p et tidspunkt da syklister hadde et drlig rykte, og viste til folk at den gjennomsnittlige Joe kunne nyte motorsport ogs. Ved 1970-tallet, Honda hadde et rykte for bygge plitelige, state of the art maskiner og deres ATV var ikke annerledes. Denne gangen markedsfring ordningen ville vre vise folk hvor spennende rekreasjons ATV ridning kan vre.

Over tretti r siden Honda US90 gjorde sin debut og ble kalt ATC90. Merkelig nok, kan den opprinnelige hensikten med ATV har startet i motsatt ende av spekteret fra Japans arbeiderklassen ATV, men til slutt resultatene var de samme. Etter stadig mer populrt som en campingbil, ATV ble raskt populrt som en fungerende kjrety som amerikanerne begynte innse nyaktig hvor allsidig denne lille tre hjul kjretyet kan vre.

ATV viste seg ha flere fordeler for arbeiderklassen mann. Frst og fremst, ATV var billigere drive enn en traktor eller pickup lastebil og under gasskrisen p 70-tallet som var et stort pluss. ATV var ogs lettere manvrere i trange steder, og kunne reise over praktisk talt alle typer terreng. Det eneste problemet personer syntes var dekkene. Dekkene av tidligere ATVs var lavt trykk og mens dette fungerte fint p gjrme eller sand, dekkene punktert lett nr g over skarpere terreng, som en hstet felt eller skarpe steiner. Totalt sett, ATV fungerte som ingen andre stykke tungt utstyr kunne gjre. De originale dekkene var ikke repareres heller.

I 1975 ble hubless hjul design ble erstattet med stl huber og et hjul foret med en tff stoff p innsiden. Mer holdbare plast fendere ble lagt til. Denne gangen har de produsert fendere i lyse farger for bedre synlighet ute i bushen. Som ATV popularitet vokste den japanske ingenirer ikke stoppe sin forskning og utvikling. De hadde en god ting gr, og de var fast bestemt p gjre det bedre. Deres ingenirer gikk inn i feltet for se hvordan ATV utfres og begynte samle data for hjelpe til med neste runde med modifikasjoner.

Ved 1980-tallet, hadde ATV gtt den samme ruten som skitt sykler og motorsykler. ATV ble brukt som et verkty kjrety og for racing. Flere og flere mennesker var kjpe ATV for ha kjrt av veien stier og konkurrerer i lp som ligner p motocross events. Innen 1985 ATV-bruk hadde gtt fra kun 30% p 70-tallet til den utrolige 80%. I 1988, Honda har gjort en annen banebrytende sprang med ATV design, introduserte FourTrax 300 og en annen modell kalt FourTrax 300 4 4. Frem til dette punktet ATV fortsatt hadde tre hjul, n Honda lagt til en ekstra hjul og ga ATV fire hjul stasjoner, som ga mer stabilitet og kraft. De har ogs montert FourTrax med en fire takter ensylindret motor som var luftkjlt og ga den en fem trinns girkasse, automatisk clutch og et vedlikeholdsfritt drivaksel. Honda har ogs tenkt gi FourTrax en ekstra lavt gir for transport av spesielt tunge gjenstander s stor som 850 lbs.

I dag, ATV er fullt inngrodd i vr mte leve p. Du kan finne ATV p dirt sykkel stier, p grder, p byggeplasser og en rekke andre steder. N land over hele verden oppdager det samme amerikanere har; ATV er en morsom og effektiv redskap for hndtere et bredt spekter av jobber i nesten alle miljer.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

prinsessedraum

prinsessedraum

28, Agdenes

bood i norge noen r . er 27 .drmmer om bli prinseese i i en film jeg skal lage vist jeg vinner viking lotto . her er min nb.gravatar.com/karajessy

Kategorier

Arkiv

hits