boost op atvn

Med nye ATV kommer ut hvert r, en quad som er kongen av fjellet ett r kan falle tilbake til midten av flokken neste r. Og, selvflgelig, jo mer du sykler og bli komfortabel med ATV, modigere du kommer til f, og til slutt n et punkt nr du har perfeksjonert kunsten ridning og kjre inn en slamtank du ikke kan krysse eller varsel om at noen andre firemannsrom kan f hoppe p deg. Mange mennesker bare handle sine quad nr dette skjer, men det er mange ting du kan gjre til din quad for f enda mer kraft eller tilpasset tune din ATV som passer terrenget i ditt omrde eller din kjrestil.

En av de enkleste mtene skreddersy din quad til lokale kjreforhold er bare endre hvordan du grep bakken. Det er et stort utvalg av dekk p markedet som er laget for ekstrem mudding, sand, og alle ut fart p alle underlag. Den mest penbare faktoren du kan endre om dekkene er dekkmnsteret. Mud dekk vil typisk ha en dyp, godt fordelt slitebane med mye areal, noe som gjr det mulig presse mot glatt gjrme. Selv om dekkmnster kommer inn i bildet nr du spiller i gjrma, s gjr sideveggen styrke og dekk tykkelse. En mud dekk med en tykkere sidevegg vil gi deg mer konsistent ytelse nr du er aksel dypt i slam. Mange synes at lettere felger ogs gi dem en liten kant i gjrma. Som leire, fr gjennom sand er gjort mye enklere med slitebane som kan presse og ta en masse sand. Men hvis du prver f raskere, spesielt gjennom svingene, kan du dra nytte av en Knobby open-mnstrede dekk som er utformet for gripe stier uten dype gjrmegroper. Du kan ogs f dekkene til gjre turen litt mykere eller gi deg en fastere grep, men dekkene bare pvirke hvordan du grep stien. Noen ganger er det ndvendig legge litt muskler til quad f resultatene du leter etter.

Selv om det var en gang mange mennesker som ville endre tannhjul for f mer low-end effekt eller topphastighet ut av sine firehjulinger, har de fleste av dagens quads balansert gearing basert p vekt, motorytelse, og hva det er designet for gjre. Mange ryttere finne at fiksing og triksing med tannhjul ikke endrer sin quad sin ytelse egenskaper s mye som de nsker, og i stedet sl til ytelse modifikasjoner for presse mer makt fra sin tur. Selv om du kan g dypt inn i motoren og endrings cams og andre deler som vil gjre motoren enda mer traust, kan du f merkbare resultater fra rimeligere og mindre kompliserte modifikasjoner.

Den enkleste mten f mer strm fra din quad er ved justere luftstrmmen gjennom motoren din. Bare endre inntaket p quad vil gi deg en kning i kraft fordi du tvinge mer oksygen inn i forbrenningskammeret. Bytte til en mindre restriktiv eksos vil f mer kraft til hjulene ettersom motoren ikke m jobbe s hardt for puste. Overskrifter er en annen bolt-on modifikasjoner som lar motoren arbeide mer effektivt og legge strm til quad.

En populr modifikasjon som gjr det mulig ta p seg virkelig dype gjrmehull er en snorkel kit og eksos forlengelse. En risiko du kjre nr du stuper uti gjrma er at du vil suge litt gjrme gjennom inntaket, eller den vil g inn motoren gjennom eksos. Fr gjrme eller vann i motoren din vil sl den av i et travelt og kan kreve en tur til butikken for f alt vannet ut av motoren din. En snorkel kit kan vre ndvendig f gjennom noen gjrmehull du mter nr du sykler.

Uansett hva slags quad du rir, med horde av nye ATV som kommer ut r etter r, fr eller senere vil det falle til midten av flokken. Den gode nyheten er at ettermarkedet deler er ogs f bedre hele tiden, noe som gjr at du kan tilpasset finjustere quad uten bryte banken.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

prinsessedraum

prinsessedraum

28, Agdenes

bood i norge noen r . er 27 .drmmer om bli prinseese i i en film jeg skal lage vist jeg vinner viking lotto . her er min nb.gravatar.com/karajessy

Kategorier

Arkiv

hits