boost op atvn

Med nye ATV kommer ut hvert år, en quad som er kongen av fjellet ett år kan falle tilbake til midten av flokken neste år. Og, selvfølgelig, jo mer du sykler og bli komfortabel med ATV, modigere du kommer til å få, og til slutt nå et punkt når du har perfeksjonert kunsten ridning og kjøre inn en slamtank du ikke kan krysse eller varsel om at noen andre firemannsrom kan få hoppe på deg. Mange mennesker bare handle sine quad når dette skjer, men det er mange ting du kan gjøre til din quad for å få enda mer kraft eller tilpasset tune din ATV som passer terrenget i ditt område eller din kjørestil.

En av de enkleste måtene å skreddersy din quad til lokale kjøreforhold er å bare endre hvordan du grep bakken. Det er et stort utvalg av dekk på markedet som er laget for ekstrem mudding, sand, og alle ut fart på alle underlag. Den mest åpenbare faktoren du kan endre om dekkene er dekkmønsteret. Mud dekk vil typisk ha en dyp, godt fordelt slitebane med mye areal, noe som gjør det mulig å presse mot glatt gjørme. Selv om dekkmønster kommer inn i bildet når du spiller i gjørma, så gjør sideveggen styrke og dekk tykkelse. En mud dekk med en tykkere sidevegg vil gi deg mer konsistent ytelse når du er aksel dypt i slam. Mange synes at lettere felger også gi dem en liten kant i gjørma. Som leire, får gjennom sand er gjort mye enklere med slitebane som kan presse og ta en masse sand. Men hvis du prøver å få raskere, spesielt gjennom svingene, kan du dra nytte av en Knobby open-mønstrede dekk som er utformet for å gripe stier uten dype gjørmegroper. Du kan også få dekkene til å gjøre turen litt mykere eller gi deg en fastere grep, men dekkene bare påvirke hvordan du grep stien. Noen ganger er det nødvendig legge litt muskler til quad å få resultatene du leter etter.

Selv om det var en gang mange mennesker som ville endre tannhjul for å få mer low-end effekt eller topphastighet ut av sine firehjulinger, har de fleste av dagens quads balansert gearing basert på vekt, motorytelse, og hva det er designet for å gjøre. Mange ryttere finne at fiksing og triksing med tannhjul ikke endrer sin quad sin ytelse egenskaper så mye som de ønsker, og i stedet slå til ytelse modifikasjoner for å presse mer makt fra sin tur. Selv om du kan gå dypt inn i motoren og endrings cams og andre deler som vil gjøre motoren enda mer traust, kan du få merkbare resultater fra rimeligere og mindre kompliserte modifikasjoner.

Den enkleste måten å få mer strøm fra din quad er ved å justere luftstrømmen gjennom motoren din. Bare å endre inntaket på quad vil gi deg en økning i kraft fordi du tvinge mer oksygen inn i forbrenningskammeret. Bytte til en mindre restriktiv eksos vil få mer kraft til hjulene ettersom motoren ikke må jobbe så hardt for å puste. Overskrifter er en annen bolt-on modifikasjoner som lar motoren arbeide mer effektivt og legge strøm til quad.

En populær modifikasjon som gjør det mulig å ta på seg virkelig dype gjørmehull er en snorkel kit og eksos forlengelse. En risiko du kjøre når du stuper uti gjørma er at du vil suge litt gjørme gjennom inntaket, eller den vil gå inn motoren gjennom eksos. Får gjørme eller vann i motoren din vil slå den av i et travelt og kan kreve en tur til butikken for å få alt vannet ut av motoren din. En snorkel kit kan være nødvendig å få gjennom noen gjørmehull du møter når du sykler.

Uansett hva slags quad du rir, med horde av nye ATV som kommer ut år etter år, før eller senere vil det falle til midten av flokken. Den gode nyheten er at ettermarkedet deler er også å få bedre hele tiden, noe som gjør at du kan tilpasset finjustere quad uten å bryte banken.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

prinsessedraum

prinsessedraum

28, Agdenes

bood i norge noen år . er 27 .drømmer om å bli prinseese i i en film jeg skal lage vist jeg vinner viking lotto . her er min nb.gravatar.com/karajessy

Kategorier

Arkiv

hits